середа, 24 травня 2017 р.

Зміни правил страхування при скасуванні віз

Скасування візового режиму з ЄС несе за собою й зміни правил страхування для відвідувачів Євросоюзу. Сьогодні наявність страхування є обов’язковою для отримання візи. Однак після запровадження безвізового режиму відмовлятися від страхування українцям все ж не варто.

По-перше, є категорії громадян, яким страхування за кордоном все ж не знадобиться. Це українці, що виїжджають на навчання чи на роботу, а також подорожуючі, які будуть оформляти візу за відсутності біометричного паспорту.

По-друге, без страховки  не обійтися
українцям, що купують путівки в туроператорів.
Згідно закону «Про туризм» страхування туристів є обов’язковим. Жодна компанія не відпустить свого клієнта за кордон без страхового полісу або без отримання підтвердження, що такий поліс вже є.

Відносно туристів, що подорожують самостійно, є певні нюанси.
З одного боку, за безвізового режиму припиняє діяти візовий кодекс ЄС, де прописана обов’язкова наявність візи. Після скасування віз, скасовується й дія кодексу. В Державній прикордонній службі України пояснили, що для перетину кордону х ЄС потрібний лише біометричний паспорт та фінансове забезпечення.

Фінансовим забезпеченням може бути: банківська гарантія, дорожні чеки, готівка,  кошти на банківських рахунках. Страхування у переліку документів немає.

Питання необхідності страховки для перетину кордону чи перебування з нею в іноземних державах наразі залишається відкритим. Деякі не особливо свідомі туристи можуть намагатися перетнути кордон без страхування. Однак, СК визнають, що кількість українців, що схиляються до оформлення страхового полісу, зростає.

Однією з причин є, власне, досвід. Самі туристи та їхні друзі зіштовхнулись з європейською медициною та оцінили перевагу страхування. Або ж були змушені платити за лікування тому, що куплена наосліп страхівка не покрила витрат.

Ціна питання – кілька сотень гривень за поїздку. Наприклад, при отриманні візи до країн Шенгенської зони обов’язковою є наявність страховки з покриттям 30 тисяч євро. Страхування та тиждень такої подорожі коштує 150-200 гривень.

Користуються популярністю довгострокові договори з обмеженим терміном перебування за кордоном, наприклад, річний договір на 30 днів. Такий продукт вигідно купувати туристам, які подорожують щонайменше двічі на рік. В такому випадку турист має оплатити 500-700грн. зменшити вартість такої страхівки можна за рахунок франшизи – суми, яку туристу доведеться оплатити самостійно.
Якщо турист згоден по настанні страхового випадку самостійно оплатити послуги на 50 євро, а страхова компанія покриє те, що потрібно буде оплатити вище цієї суми, тоді річний поліс буде коштувати 150-200 грн. Однак, ризик заплатити майже 1500грн при економії 350-500грн доволі сумнівний.
Страхівка на тиждень без франшизи  з покриттям «увесь світ» обійдеться у 250-400грн, а річний поліс з терміном перебування до 30 днів – 750грн і вище.

Щоправда, ці розцінки стосуються пасивного відпочинку. Такі поліси не покриють страхові випадки, які відбулися при катанні на лижах чи під час дайвінгу. Якщо турист запланував активний відпочинок, потрібно попередити про це страхову компанію та включити у договір відповідні ризики.
Це, безумовно, вплине на вартість полісу. Наприклад, поліс на тиждень в країні Шенгену  з покриттям ризиків активного відпочинку буде коштувати 300грн, а по усьому світу – 600грн. Річні поліси будуть коштувати понад 1 тис.грн  та понад 2 тис.грн відповідно.
Здешевити поліс можна, виключивши нехарактерні для поїздки ризики. Наприклад, немає сенсу включати гірськолижний спорт у перелік ризиків, якщо турист планує виключно морський відпочинок.

При купівлі страхового полісу варто також звертати увагу на інші умови договору. Страховик може встановлювати ліміти на певні види послуг. Як правило, ліміти існують на надання стоматологічних послуг або на час перебування у стаціонарі.

У той же час, можуть бути і приємні доповнення: компенсація послуг телефонного зв’язку зі страховиком, консьєрж-підтримка, надання послуг технічного асистента при подорожу власним авто.

0 коментарі:

Дописати коментар