четвер, 13 липня 2017 р.

Неприємності з авіаперевізником Ryanair


Після гучних заяв про появу ірландської авіакомпанії в небесному просторі України та вже навіть запуск з осені перших рейсів, курс співпраці змінився докорінно після скандалу, що трапився між авіаперевізником та аеропортом "Бориспіль".


Про це йдеться у заяві авіакомпанії.
"Ми скасували запланований прихід до України після невиконання київським аеропортом угоди, яку підписали у березні цього року із Міністерством інфраструктури, посадовими особами аеропорту та чинним генеральним директором аеропорту паном Рябікіним", – пояснили у Ryanair.
"Київський аеропорт вирішив захистити авіаквитки за високими тарифами (включаючи Міжнародні Авіалінії України) та позбавити українських споживачів доступу до найнижчих авіапакетів у Європі та найширшої маршрутної мережі. Як наслідок, Ryanair не має іншого вибору, окрім скасування 4 нових маршрутів Києва та 7 нових львівських маршрутів, що призведе до втрати понад 500 тисяч пасажирів та 400 робочих місць," – йдеться в заяві.
У Ryanair вибачаються перед клієнтами, які вже встигли забронювати квитки за низькими тарифами. Відзначається, що зі всіма зв'яжуться по електронній пошті та повернуть кошти за скасовані рейси.
Тому вже 10 липня на офіційному сайті авіакомпанії Ryanair зникла можливість придбати квитки з України у країни Європи і назад.
Серед вимог авіакомпанії: єдина ставка аеропортового збору на пасажира на 4 роки у розмірі 7,5 доларів, безкоштовні аеронавігація та площі для реклами, а також – безкоштовна оренда площ у терміналі та безкоштовна земля для будівництва готелю.
Генеральний директор аеропорту "Бориспіль" Павло Рябікін прокоментував вихід ірландського лоукостера Ryanair з України.
"Почитав багато відгуків по ситуації з Ryanair, питання до тих, хто схиляється до теорії змови Бориспіль-МАУ-Коломойський. А що власне сталося в Жулянах? Увімкніть логіку! Два місяці переговорів і той же результат! Там не було нікого з учасників "змови"!", – йдеться у повідомленні.
Аеропорт "Бориспіль" винний у зриві угоди з Ryanair, оскільки аеропорт з самого початку переговорів мав на меті заблокувати вхід лоукосту на український ринок.
Про це заявив міністр інфраструктури України Володимир Омелян в ефірі одного з українських телеканалів.
За його словами, з першого дня процесу підписання угоди між аеропортом "Бориспіль" і Ryanair відбувався саботаж з боку аеропорту. Як доказ міністр приводить аеропорт "Львів", який підписав вигідний контракт з компанією Ryanair. Такий же контракт пропонували і "Борисполю".
"Але мета аеропорту "Бориспіль" була інша - заблокувати вхід компанії Ryanair в Україну, а не вести переговори. З першого дня було чітко зрозуміло, що йде повний зрив і саботаж угоди. Я сподівався, що пан Рябікін прислухається не тільки до пана Майберга чи Коломойського, а вирішить прислухатися до керівництва країни,"
– заявив міністр.


Міністр інфраструктури Володимир Омелян у середу, 12 липня, вніс на розгляд Кабінету міністрів подання про звільнення керівника аеропорту "Бориспіль" Павла Рябікіна.
На запитання, чи ініціюватиме він зміну керівництва аеропорту "Бориспіль" через непідписання договору з лоукостером Ryanair, Омелян відповів, що внесе подання на звільнення.
На офіційному сайті авіакомпанії Ryanair 12 липня остаточно зникла можливість придбати квитки з України у країни Європи і назад.
Ірландський лоукостер Ryanair, який 10 липня призупинив продаж квитків в Україну, повністю прибрав зі свого меню вибору напрямків Україну.
Новина про прощання з омріяними дешевими перельотами обурила соцмережі та затьмарила навіть бестселер – парламентське шоу недоторканних. Нащо нам тепер безвіз, якщо в Європу за свої кревні не дістатись? Мова йде про те, як цинічно з українського ринку вигнали потужного лоукост-перевізника Rуаnair.
Дуже цікаво докопатись до істини: лоукост – це зрада чи перемога для України. Якщо перемога очевидна, то в чому ж біда та такий супротив? Адже інформаційна кампанія, що розгорнулась у медіа проти Rуаnair ще з початку весни збивала з пантелику.
З одного боку, міністр Володимир Омелян навесні оголосив про захід на наш ринок потужного авіаперевізника і ми зрозуміли, що долетіти до Парижа чи Лондона можна не за 300 – 500, а за 50 доларів. У поєднанні із безвізовим режимом – це просто мрія, яка вже цієї осені мала б стати реальністю.
З іншого боку, стогін та суцільна зрада з найпотужніших медіа-майданчиків про те, що єврощастя для українців – надто дороге задоволення для всієї країни. Ось, зокрема, той пункт, що державному аеропорту "Бориспіль" доведеться надавати преференції для лоукоста в кілька доларів на обслуговування кожного пасажира. Тобто якщо я, чи хтось із вас заплатить за квиток 30 євро Rуаnair, а не 300 – "МАУ", які, до речі, базуються в "Борисполі", то буде велика-превелика зрада.
Запускати конкурентів до стайні ніхто не бажає. Ми так щиро заявляємо, що прямуємо до Європи, але не можемо абстрагуватись від українських реалій. Львівський аеропорт вже уклав контракт із перевізником, і нам все було на мазі, а от з "Борисполем" вийшла заковика. Пролобійовані Міністерством інфраструктури пільги для ірландського Rуаnair в аеропорті "Бориспіль" одразу монетизували та вивели у віртуальну цифру – два мільярди гривень збитку на рік. Гендиректор аеропорту Павло Рябікін почав ділити шкуру ще невбитого ведмедя, адже у свої підрахунки вніс усі можливі, а не реальні ризики.
Залучити потужного авіаперевізника, дати українцям шанс наблизитись до Європи. Так, чимось треба жертвувати. Так, конкуренція на ринку авіаперевезень – це вища якість та нижча ціна. Так, десь можна втратити на аеропортових прибутках, але виграти у розширенні дешевих напрямків.
Тож, напевне, зрозумівши, що шансів на розвиток справді нуль цілих, нуль десятих, Rуаnair від заманливої пропозиції відмовився. Хід, насправді геніальний. Від нав'язаного Омеляном контракту "Бориспіль" і особі Рябікіна не відмовився, але ж як красиво прокатили. Потужний проект із заходом міжнародного авіаперевізника, який міг би без перебільшення зробити Україну європейським авіахабом, 34 країною у списку Rуаnair прикрили шляхетною турботою про державні гроші. Цинізм зашкалює. Замість пошуку компромісів та можливостей, рубають єврозв'язки на корінні.Двосторонній договір "Борисполя" та Rуаnair мусолили кілька місяців. Врешті Рябікін подав свій варіант, в якому поставив червоні хрестики на кількох важливих пунктах. Ні – знижці на лондонський напрямок, а він один із найперспективніших і планувався у 5 разів на тиждень. Далі обслуговування – виключно у старому Б-терміналі. І ще одна – дуже показова умова: представники "Борисполя" ніяк не погоджуються у майбутньому вирішувати всі спірні питання в міжнародному арбітражі, вони довіряють виключно вітчизняній Феміді. А в цьому пункті явно присутній національний присмак.
До речі, "МАУ", яким лоукост міг зробити величезну конкуренцію, знову в дамках. Після такого скандалу, на українські летовища лоукостери сунутись навряд чи наважаться.
А поки вдягаймо вишиванки та заводимо пісню про захист національних інтересів. І в цій ситуації здатне врятувати хіба національне почуття гумору. Ну, справді, нащо нам лоукости і та Європа, якщо можемо їздити і у плацкарті. Головне собі, а заразом і державі гроші зекономимо.Гадаєте в цій авіавійні хтось дбає про інтереси та гаманці пасажирів? Як на мене, зрада у тому, щоб отак розчарувати десятки тисяч потенційних пасажирів, які чекали на відкрите небо, розвиток авіації, інфраструктури аеропортів. Усе це перекреслив один найманий чиновник? Павло Рябікін вирішив наше авіамайбутнє. Один за всіх. Та чи сам наважився взяти на себе таку відповідальність, чи змусили? Гадаю, відповідь не забариться (запозичено).

0 коментарі:

Дописати коментар